Рюрик: боротьба за Київ.
«Rurik: Боротьба за Київ» - хороша настільна гра на контроль територій.
Українська локалізація цієї гри була випущена за допомогою магазину настільних ігор "Ігромаг". Свою копію ми отримали по передзамовленню ще в червні минулого року (2020). І відверто кажучи, ніяк не доходили руки, щоб відкрити цю чудову коробку і познайомитись з грою поближче.
Що ми отримаємо всередині коробки.
Щоб багато не описувати про те, що ми отримаємо в коробці, пропоную переглянути відео з оглядом компонентів:
Київська Русь була середньовічною державою, з якої взяли початок багато східноєвропейських країн. Династія Рюриковичів правила Київською Руссю з дев’ятого по тринадцяте століття, допоки держава не була знищена, головним чином, через міжусобні суперечки та зовнішні вторгнення. Наприкінці десятого століття Володимир Великий об’єднав Київську Русь та зміцнив її кордони. Він помер у 1015 році, залишивши по собі багато синів, котрі правили своїми містами. Але кожен з них прагнув більшого – заявити своє право на титул Великого Князя Київського. Врешті-решт між дітьми Володимира Великого розпочалася війна, що тривала десятиліттями…
Загальні враження.
Відверто кажучи, гра сподобалась, незважаючи на дрібні недоліки, про які написано нижче.
Гравцям постійно потрібно бути на сторожі, прораховувати як свої майбутні ходи, так і слідкувати за суперниками. Основна мета гри - набрати найбільшу кількість переможних балів, це можна досягти різними способами: контролем територій, розміщенням споруд, збиранням товарів, а також воюючи з іншими гравцями.
З першого погляду може здатись, що гра більше розрахована на проведення різноманітних боїв між князями та іншими племенами, проте це не так. Військова складова не є основною складовою для досягнення перемоги над іншими гравцями.
Трішки критики та вражень.
Недоліки компонентів:
- деякі деревяні токени ресурсів з дефектами
токени ресурсів прикольні, проте деякі попались з дефектами
- мініатюрки бунтівників легко пошкодити
мініатюри бунтівників та полків виконані з іншого, більш крихкого пластику, ніж мініатюри князів. Тому, їх легше пошкодити, зокрема, ми вже відламали одного бунтівника від підставки, зігравши всього 4-5 партій.
- токени будівель мають артефакти
токени будівель також виконані з дерева, проте в деяких місцях не достатньо оброблені-обшліфовані.
Враження від ігрового процесу:
- реально не вистачає ігрових раундів
Можливо це зроблено навмисно, щоб не затягувати гру, проте на практиці дійсно не вистачає ще 1-2 раундів, щоб здійснювати більш стратегічні та масштабні задуми. Переважно, не встигаєш просто втілити в життя все задумане.
- доволі важко встежити за всіма поточними умовами
Ще не було жодної партії, щоб ми щось та й не пропустили. Переважно, вже після фінального підрахунку очків зауважуєш, що ти не використав якусь властивість князя, що неправильно порахував картки здобичі чи забув додатково зібрати ресурси, і т.п.
Ну спишемо цей недолік на самих гравців, котрі повинні бути більш уважними!
- одностороння карта
Для урізноманітнення, хотілось би мати двосторонню карту з іншими землями, чи як варіант зимову територію з якимись додатковими особливостями.
- трек досягнень
Він є двохстороннім, проте без відмінностей. Не можу зрозуміти для чого так зроблено. Як варіант, можна було також додати якусь особливість для другої сторони
- правильність виконання дій за «автому»
Все в книжці правил розписано чудово, покроково. Проте займає реально багато часу, доводиться доволі часто перечитувати послідовність ходів та дій для «автоми». Можливо, чим більше партій зіграється, тим краще запамятаються всі моменти «автоми».
Декілька слів про гру проти "автоми"
Вирішили ми зійтися з «автомою», 4-го рівня скаладності.
Першу партію ми грали проти автоми 1-го рівня, і гра видалась доволі простою (незважаючи на те, що ми допускали багато помилок). Тому було прийнято рішення спробувати найбільший доступний рівень складності.
Боротьба була дуже напруженою впродовж 4-х раундів.
З самого початку повстанці захопили всі найбільш вдалі операції на дошці планування і почали повномасштабне захоплення київських земель та розбудову свого війська.
На прикінці другого раунду здавалося, що придушити це повстання вже не вдасться...
Проте, завдяки добре спланованим діям та кооперації всіх полків Мстислава, вдалося придушити таки повстання Святополка і отримати на 4 переможних бали більше.
В соло режимі ми маємо 18 карток, які симулюють дії противника. Відповідно кожна нова гра буде відрізнятись від попередньої. Дії автоми залежать від результатів поточного раунду і супротивник намагатиметься надолужити там де ви його випереджаєте.
Всі кроки за автому добре прописані в книзі правил.
Єдине, що немає описано варіанту гри для декількох гравців + автома.
Підсумуємо
Хороша настільна гра, хоча і має деякі недоліки.
Велике спасибі "Ігромаг"-у за українську локалізацію!
Завантажити правила можна ТУТ
Коментарі
Дописати коментар