Українська настільна гра - МАРС 2050.


Останнім часом людство все ближче наближається до польоту на Марс і подальшого освоєння цієї планети. Ні для кого не секрет, що середовище на Марсі не придатне для людини, тому основним завданням буде створити штучне середовище на планеті.

Світ настільних ігор просунувся трішки далі ніж людство. Ми вже давно досягли земель червоної планети та почали її освоєння.


Для бажаючих відчути себе в ролі дослідників Марса є дві доволі відомі гри: «На Марс» та «Тераформування Марса».


Все б так і тривало надалі, якби на українському ринку настільних ігор не з‘явилась гра «Марс 2050» - настільна гра, котра розроблена, намальована та вироблена в Україні фанатами настільних стратегій.


Що ця гра з себе представляє? Чи зможе вона задовільнити примхи досвідчених гравців? І чи зможе скласти конкуренцію закордонним аналогам?


Постараємось це все з’ясувати...


Компоненти


Коробка з хорошим принтом, доволі стильно оформлена.

Всередині ми маємо:

  • Інструкцію: всі правила описані чітко з прикладами та малюнками.
  • Чотири планшети з підказками для гравців.
  • Ігрові елементи: ресурси, модулі та фішки кисню та ракет. Токени модулів двохсторонні з глянцевим покриттям.
  • Ігрове поле: складається з 4-х частин, котрі як пазл зєднуються між собою.
  • Картки ресурсів та проектів.
  • Міпли та кубик: міпли вирізані з фанери та пофарбовані.

Місця в коробці достатньо для вільного розміщення всіх елементів, проте доведеться роздобути собі додатково пару пакетів для зберігання, щоб в них тримати елементи, аби вони не літали по коробці при транспортуванні.


Детальніше про компоненти

  • Коробка

Стильне оформлення

Єдиний нюанс - це товщина картону коробки, він скажімо не надто товстий, тому може пошкодитись її форма

  • Книга з правилами

Чудове оформлення та наповнення. Все чітко і детально прописано

  • Ігрове поле

Складається з 4-х частин, котрі потрібно складати як пазл між собою.

Самі частини складаються з багатошарового паперу чи картону, з нанесеним принтом на обидві сторони. З одного боку ми маємо наше ігрове поле поділене на гекси, а з другого - чорно-біле фото ландшафту планети.

Проте самі шари поля погано проклеєні між собою і згодом ваше поле може розклеїтись.

  • Картки-підказки

Містять на собі всю необхідну інформацію

  • Гекси ландшафту та ігрових модулів

З двохсторонніми принтами, оригінальні малюнки будівель, котрі нагадують споруди з 3д ігор.

На деяких гексах є нерівні краї малюнку.

  • Картки ресурсів та досліджень

Картки стандартного розміру, без надмірної інформації на них. Дещо тонкуватий папір для карток.

  • Токени кисню та ракет

Токени кисню є двохсторонніми, на токенах ракет малюнок лишень з одного боку.

  • Фішки гравців

Єдиний компонент до якого найбільше зауважень.

Фішки вирізані з фанери та пофарбовані з обох боків, проте торці залишились не обробленими і виглядають обпаленими після обрізки.

  • Кубик

Чудовий класичний ігровий кубик прозорого червоного кольору, дуже пасує до стилістики гри.


Враховуючи вартість гри, то можна сміло закрити очі на всі дрібні недоліки по компонентам і незважати на них.


Ігровий процес


Основним завданням є побудова модулів на поверхні червоної планети. Для побудови модулів потрібні відповідні ресурси, котрі просто на землі не валяються, а їх потрібно відшукати і видобути.


Також в ігровому процесі присутня можливість військового протистояння: таким чином ми можемо захоплювати чужі будівлі та призупиняти процес видобутку ресурсів для інших гравців, чи захоплювати вже споруджені споруди.


Рандомне розміщення ресурсів перед кожною партією урізноманітнює ігровий процес. Також наявність карток досліджень вносить свою долю до різноманітності ігрового процесу.


Проте, найбільше ви будете залежати від долі і того, що випаде на кубику під час вашого ходу. Оскільки це напряму впливатиме на ваші можливості дій.

За кожну дію потрібно заплатити певною кількістю кисню, котрий ви отримуватимете на початку ходу. Кисень можна накопичувати і таким чином назбирати його потрібну кількість для декількох дій підряд.


Ігровий процес не надто затягнутий, оскільки основних дій є не дуже багато, тому на свій хід гравці не вимушені тратити багато часу.


Гра розрахована від 2 до 4 гравців.

Якщо під час гри удвох ресурсів буде достатньо і вам не буде потреби перетинатись з іншим гравцем (в більшості випадків, до збройних сутичок діло навряд чи дійде), то за кількості гравців більше 4-х - атмосфера протистояння явно буде гострішою. Так, як ресурси на карті розміщуються випадковим чином, то цілком ймовірна ситуація, що комусь з гравців просто не дістанеться потрібних ресурсів на його стороні поля і якщо не вийде мирно домовитись з іншими гшравцями, йому доведеться вдаватись до силового захоплення чужих копалень.


Що б я покращив


Додатковий кубик для видобутку ресурсів з нанесеними іконками ресурсів на його сторони.

Те саме і для атаки - окремий кубик.


Замінити фішки гравців на пластикові міньки.


Гекси споруд - теж замінити на пластикові 3д моделі, з можливістю виставляти на них прапорець, котрий символізував би приналежність до певного гравця. Також на них можна додати елементи котрі символізуватимуть пошкодження модуля при атаці.


Ігрове поле - зробити розкладним з додатковою мапою на другій стороні. На додатковій мапі намалювати важкодоступний кратер з ресурсами у ньому, щоб до тих ресурсів не можна було б легко дістатись.


Звичайно, можна внести певні доповнення до правил, проте цього робити не варто, гра виглядає доволі цілістною і повною з існуючими правилами. Додавання чогось нового може сильно змінити, як баланс так і складність проходження.


Підсумок


Вийшла доволі хороша стратегічна настільна гра. Не перевантажена правилами. 

Тематика вибрана дуже влучно.

Ігровий процес збалансований, не затягнутий і доволі різноманітний.


Велике спасибі видавництву Ранок за гру.


Коментарі

Популярні публікації